Nové Václavské náměstí bude dle tvůrců příjemnější pro pohyb a dostupnější hromadnou dopravou

Foto: IPR Praha

S koncem školního roku přišla do Prahy přestavba v oblasti městské hromadné dopravy. V horní části pražského Václavského náměstí začala v sobotu 29.6. stavba tramvajových kolejí. Práce potrvají tři roky a náklady na vybudování činí 1,24 miliardy korun.

Tramvaje v horní části Václavského náměstí jezdily do roku 1980, o jejich návratu rozhodlo minulé vedení města. Oproti původnímu stavu budou jezdit po stranách náměstí a uprostřed bude promenáda.
Na náměstí přibude stromořadí a zvětší se prostor pro pěší na úkor aut. V podzemí vznikne retenční nádrž na zachycení dešťové vody. Oprava se uskuteční podle projektu od architektonické kanceláře Cigler Marani Architects, který vznikl v roce 2005.

Václavské náměstí je dlouhé 682 metrů a přibližně 60 metrů široké . První kroky dělníků povedou do Vodičkovo a Jindřišské ulice, kde mohou tedy občané očekávat tříměsíční výluku. DPP opraví nejprve trať ve Vodičkově mezi náměstím a Palackého ulicí. Současně s tím se také opraví stropní deska stanice metra
A Můstek, která se nachází pod kolejemi a stropní deska stanice metra C Muzeum. Přitom zaberou část severojižní magistrály, když začnou odstraňovat vozovku, podkladové a izolační vrstvy. Řidiči pojedou dvěma, namísto nynějšími třemi jízdními pruhy.

Přestavby na Václavském náměstí započali již v roce 2020, jednalo se o rekonstrukci spodní části náměstí, kterou město již dokončilo. Následovaly práce na menších plochách u kolejí, které byly přípravou pro aktuální stavbu tramvajové tratě.

pv2og-2.jpeg (175 KB)

                                       Tramvaje v horní části Václavského náměstí jezdily do roku 1980. Foto: DPP

 

 

 

Zdroj: Novinky.cz, DPP, IPR Praha

Zprávy ze světa financí

Prémiová architektonická díla v Čechách

Architektonický designér a investor Daniel Tichý se inspiruje nejen ve staré Anglii

Celý článek
Měníme Vaše vize ve skutečnost. Klíčové momenty a AGENIUS FINANCE očima klientů

Jako nebankovní společnost s dlouholetými zkušenostmi vidíme do problematiky nebankovního financování v ČR dokonale… Naší vizitkou jsou spokojení klienti, kteří díky nebankovnímu financování dosáhli na své sny a naplnili své vize. Našimi klienty jsou především odvážní podnikatelé, kteří se nebojí jít do akce. Někteří z nich nám poskytli rozhovor týkající se jejich projektů spojených právě s nebankovním financováním. Skrze rozhovory otevíráme téma bankovního a nebankovního financování u nás a chceme přinášet osvětu v této oblasti. Přečtěte si několik krátkých ukázek z rozhovorů, v jejichž plné verzi se dočtete mnoho zajímavých informací a příhod z českého podnikání.

Celý článek
Prodej Škody v západní Evropě roste, v Asii naopak rapidně klesá

Škoda Auto zaznamenala v covidovém období značný propad v rámci prodeje aut, ostatně tak jako mnoho dalších automobilek. Nyní prodej aut Škoda opět zvolna roste. Tuzemská automobilka zveřejnila výsledky za tři čtvrtletí tohoto roku. Od ledna do konce září prodala 671 300 vozů, což je o 4,5 procenta víc než za stejné období loňského roku.

Celý článek